rinique.reismee.nl

Gevonden ! reisgenootje voor Januari en voor Juli. Nu nog okt/nov

Sven komt bij mij langs, als ik 1 maand in Kenya ben july 2017.

Gerda wil graag op winterbreak in Januari. Petra ziet het ook zitten, maar had nog veel vragen. Ikbeantwoord ze hieronder, wie weet zitten vele van jullie met dezelfde vragen ?

  • Vraag:Ik wil je eerst vragen wat precies jouw bedoeling is. Wil je samen reizen en/of met meerdere. Wat zijn jeplannen?

Ik wil de huishuur delen met maximaal 6 mensen, (omdat er 6 bedden zijn) Uiteraard maakt dat dan de reis goedkoper.De plannen zijn altijd : zo vaak als ik kan terug gaan,het is er zo zalig. Je laadt je batterijen op. Heerlijk weg van alles, batterijen opladen, paar kilo’s kwijt, met dolfijnen zwemmen, etc

  • Ik heb het gevoel dat jij niet echt een reisgenootje zoekt.

    Ik zoek inderdaad niet 1 persoon, ik zoek huishuur delers. Tenzij die 1 persoon de kosten met z’n tweetjes wil delen. Het minimum aantal waarmee ik weg geweest ben is 3 :Coby, Ji-Yongen ikzelf. We hadden toen elk een eigen kamer.

  • Mijn intentie is wel om samen de omgeving etc te gaan ontdekken.

Als je op safari wil moet je dat doen met andere leden van het groepje, want ik ben al 200 keer op safari geweest in mijn leven en ga daar dan idd niet elke keer weer 200-300 euro voor uitgeven. Maar inlandse dagtrips en ZEKER zwemmen met dolfijnen doe ik wel mee.
Als je het blog leest zie je ook dat zo’n groepje vaak in stukken valt, de ene wil ‘s avonds uit, de ander niet, dan willen er 3 op safari maar de andere 3 niet etc

  • Ik heb het idee dat je ter plaatse je eigen weg gaat met jouw vrienden daar. Dat snap ik, maar dat is niet mijn bedoeling.

Dat is niet zo; want vriend Ndurya is de ”houseboy” en die hoort sowieso bij het huis, net als Safari, de nachtwaker.OF ik ben thuis OF ik ben met geïnteresseerden op dagtrip. Lees hetblogmaar

  • een lange reis voor maar 8 dagen ?

    (P had zelf aangegeven dat ze 8 dagen tijd had) Standaard verkopen Neckermann ed. 9 dagen waarvan 2 in het vliegtuig. Wij reizen daarom 11-14 dagen minimum. (wel voor veel lagere prijs) Langer kan ook.

  • het huis delen met anderen

Dat maakt de reis betaalbaar. Als je heel erg op privacy gesteld bent zijn er in de enorme tuin plaatsen waar je je kan afzonderen in een hangmat. Het is wel zo dat het huis heel open is om de wind door te laten, dus als je heel hard snurkt dan zullen anderen dat horen. Persoonlijk hoor ik liever iemand snurken dan jolige dronken Russen in all inclusive hotel, maar dat is mijn persoonlijke ”trauma”.

  • Indien de rest daar uit wil enik niet, weet ik niet of ik me op mijn gemak voel alleen in huis.

    Je bent nooit alleen want Ndurya en Safari zijn altijd ‘thuis’. Zelf blijf ik ook regelmatig thuis als anderen (met of zonder gids) een uitstap/safari doen

  • Er is toch een hoop armoede ook daar, en misschien voel ik me niet veilig dan

Wat kan ik hierop zeggen ? In ons eigen land is ook een hoop armoe, zeker in grote steden. In Dubai is er ook veel armoede(bij de import Pakistaanse werkezels)Armoede is geen reden om je onveilig te voelen, wel om je schuldig te voelen. Door onze aanwezigheid daar zijn er alvast een aantal mensen die een beter inkomen hebben. Bijv. de huisboy, de nachtwaker, de groenten winkel, de piki-piki chauffeurs, de vissers die vis komen verkopen. Juist als je in een privé huis zit en deze dingen doet draag je bij aan de lokale economie. Het is mijn ervaring : hoe minder mensen hebben hoe liever ze delen. Kenianen zijn enorm gastvrije, vrolijke mensen. Er lopen minder chagerijnen rond in Kenya dan hier in Europa, ondanks hun armoede. De middenklasse is heel behoorlijk aan het groeien trouwens.

  • Als ik niet 100% achter mijn keuze sta doe ik het liever niet

DAT is een feit. Ik wil ook niemand meenemen die zich er niet goed bij voelt

  • Hopelijk vind je meer reizigers

    Dat hoop ik zeker ook, ik heb veel heimwee

Lees meer op www.rinique.wordpress.com

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!