rinique.reismee.nl

Yesss

Ook Ria kan niet aan de lokroep van Kenia, zon, zee, fruit en de Afrikaanse vrolijkheid weerstaan. Ze gaat mee samen met Jan en Ria. Aangezien ze de kamer deeltmet mij, is er nog steeds 1 kamer leeg.

In Kenya eet ik alleen fruit en drink smoothies.
Drink heel veel water en thee, geen alcohol .Ik ben dan dus op dieet, maar merk er niets van, heb nooit honger en vermager wel.
Mede doordat ik veel beweeg. In ieder geval meer dan het vooropgestelde half uur per dag. Men zegt thuis : een halfuurtje beweging per dag is beter dan er maar één keer per week ontzettend hard tegenaan te gaan. Dat is hier zeker van toepassing en we hebben er tijd voor !

Mijn gasten kunnen natuurlijk (laten) maken wat ze willen : van kipcurry tot pannekoeken. Er is een zeer betaalbare menukaart en een kok.

Ons huisje is op 40 stappen van het witte strand en de Indische oceaan. Uren zwemmen en wandelen (vergeet je stappenteller niet) is geen enkel probleem.

Je hebt weinig honger, dus geen vreetbuien.
Je lichaam verbrand bijgevolg hoofdzakelijk vetweefsel.
Het eetpatroon is beter vol te houden.
Je hebt geen tekort aan voedingstoffen.
Vermageren in een andere omgeving dan thuis is makkelijker omdat we los zijn van alle dagelijkse verplichtingen en routines.
Fruit heeft geneeskrachtige werking :

”Onze” tuin is 32000 m² groot en bevat 312 kokos palmen.

We eten en/of drinken dagelijks kokos, gewoon vers, gebakken of het sap van een jonge kokosnoot (Madafu)

Kokos is een voedingsmiddel dat zeer gezond is voor je lichaam en zelfs je leven kan redden. Het is echt superfood!

In het Sanskriet wordt de kokosnoot kalpa vriksha genoemd, wat zoveel betekent als ‘de boom die alles geeft wat het leven nodig heeft’.
Volgens David Wolfe zijn deze enorme tropische noten de grootste gift van de aarde.

Het maakt niet uit waar je bent, wat je hebt gedaan, hoe je je lichaam ook behandeld hebt, het nuttigen van vers, jong kokosvlees, kokoswater, kokoscrème, of kokosolie is gezond.