rinique.reismee.nl

Gezonde natuurreis Januari 2014

Even een heel kort berichtje dat we goed aangekomen zijn. Meer nieuws later want ik ben te gast op de pc waar ik nu zit en kan bij deze mensen geen uren ztten tikken.
De medereizigers zijn ferm onder de indruk van het prachtige Kenya , is zonnig en 29,9 graden.

10 seconden voor kwart voor zes is Pieter wakker. Hij had de wekker gezet om naar de zonsopgang te kunnen kijken. Ik sta ook op en Ria ook. Ria gaat in de tuin rondwandelen volgels zoeken en Pieter en Mieke gaan joggen op het strand. Ik doe zelf mijn yoga en ga daarna zwemmen. Om 07:30 gaan we lekker fruitontbijten op het terras. Heerlijk om weer eens een echte mango,passievrucht,annanas en avocado te eten.

Geen idee hoe laat we wakker worden maar het zal wel rond zes uur zijn. Pieter en Mieke gaan weer joggen en voor Ria zet ik een stoel op het duin om vogels te kunnen spotten. Ik ga stevig wandelen richting Delemare en als ik terugkom ter hoogte van ons huis : zwemmen. Oceaantje voelt kouder aan dan gister, of misschien ben ik al aan het aklimatiseren ? Pieter en Mieke komen terug en we doen samen yoga. Pieter en ik spoelen het zand van ons af in de zee. Als we klimmen ons duin opklimmen en vinden een gelukkige Ria : ze heeft een nieuze vogel gespot, de naam ben ik kwijt.

De hele ochtend zitten we lekker te niksen en opeens komt Ndurya vragen of we calamari willen. Pieter en Mieke knikken meteen en Ria wil ook wel proeven. George, de buurjongen-askari heeft ze gevangen en we kopen ze allemaal op. 2.5 kg voor 5 euro. Hij blij, wij blij. We krijgen bezoek ! Fred is er, de kok die hier werkte en ontslagen is. Hij vermaakt mijn wageni met veel verhalen en hij helpt ff met Ndurya om de calamari klaar te maken. We smullen er ongelofelijk van en Pieter kan maar niet genoeg krijgen van de rijst, die hij zelf nog wat bijkruid met masala.

Voila, en nu zit ik dus te tikken terwijl Pieter en Mieke op het duin liggen te relaxen. Ria is vogels gaan zoeken terwijl het eb is en Mariette zit te lezen.

Tijd voor gemberthee

Met een gehuurde toyota Noah waarvan de deuren niet open gingen achter zijn Ria, Shirley, Ndurya en ik vanochtend naar Watamu gereden om dolfijnen te gaan spotten. (Jos heeft zelf een safari naar Takaungu Zinj georganiseerd)

Net toen we bijna terug waren bij punt A , met onze glass botom boat, en we al opgegeven hadden dat we ze zouden zien waren ze er opeens, WOW.

Nadat ik met ze gezwommen heb zijn we dan nog in het marine park gaan snorkelen en dat was ook heel erg mooi.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!